Trening spalający tłuszcz – najważniejsze informacje

Trening spalający tłuszcz – najważniejsze informacje

Dążysz do uzyskania ładnej sylwetki, w której każdy mięsień zostanie podkreślony. Czeka cię sporo pracy, szczególnie jeśli borykasz się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Pamiętaj jednak, że odpowiedni trening spalający tłuszcz pomoże w osiągnięciu celu.

Chociaż mówi się, że odpowiednia dieta to 70% sukcesu w walce o atrakcyjną sylwetkę, nie można pominąć znaczenia właściwie dobranego treningu. Chociaż wszystkie ćwiczenia w pewnym stopniu prowadzą do deficytu energetycznego, istnieją formy treningowe w całości ukierunkowane na spalanie tkanki tłuszczowej.

Musisz uzyskać odpowiedni deficyt energetyczny

Zasada spalania tłuszczu jest prosta: musi powstać deficyt kaloryczny, by organizm mógł czerpać energię niezbędną do życia z zapasów zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Nie chodzi jednak o to, by głodzić się i w ten sposób uzyskać efekt.

Jeśli nie masz problemu z nadwagą lub otyłością, w zupełności wystarczy „obciąć” 250-500 kcal na dobę, by doszło do ujemnego bilansu kalorycznego.

Redukcja tkanki tłuszczowej musi przebiegać „zdrowo”, tzn. tygodniowe ubytki masy ciała powinny oscylować w granicach 0,5-1% ogólnej masy ciała.

Jak ćwiczyć, by spalić tkankę tłuszczową?

Powszechnie uważa się, że najlepszym sposobem na zredukowanie tkanki tłuszczowej jest trening aerobowy. Faktycznie to dobry sposób, ale istnieją lepsze.

Za przykład może posłużyć HIIT – trening o wyższej intensywności, który pozwala na odtłuszczenie sylwetki przy możliwie najmniejszym spadku masy mięśniowej. Postaw na biegi interwałowe lub tabatę, by osiągnąć zadowalające efekty.

Kolejnym pomysłem na odchudzający trening przy minimalnej utracie mięśni to trening siłowy skupiający się na dużych ciężarach. Dzięki temu spalisz tkankę tłuszczową, a jednocześnie zachowasz masę i siłę mięśniową. Zaleca się zastosowanie metody treningu obwodowego w dużymi obciążeniami, wykonując niewielką liczbę powtórzeń (6-8) w serii.

Trening spalający tłuszcz wsparty suplementacją?

Właściwa dieta i trening to wszystko, by uzyskać zadowalające efekty. Gdyby jednak dołożyć do tego odpowiednią suplementację, podobne wyniki można byłoby uzyskać w nieco krótszym czasie. Wiele osób dążących do uzyskania wartościowej muskulatury sięga po tzw. reduktory tłuszczu – preparaty, których skład celuje w nadmiar tkanki tłuszczowej, pomagając w jej spalaniu.

Warto także pamiętać o spożywaniu izolatu białka serwatkowego – jest to bowiem elementarny suplement diety, który nie tylko wspiera budowę masy mięśniowej, ale odgrywa rolę w redukcji tkanki tłuszczowej. Izolat zapewnia szybkie wchłanianie białka, dlatego jest polecany.

Trening spalający tłuszcz – najważniejsze informacje 4.97/5 (99.47%) 38 głos[ów]

Udostępnij