Trening funkcjonalny – czyli co?

Trening funkcjonalny – czyli co?

Jeśli zależy ci na budowaniu wartościowej masy mięśniowej bez grama tłuszczu oraz chcesz poprawić swoją wydolność, sprawdź się w treningu funkcjonalnym. To rozwiązanie, dzięki któremu zaangażujesz do pracy sporą grupę mięśni, także tych głębokich. Dowiedz się więcej, by przekonać się czy trening funkcjonalny to ćwiczenia idealne dla ciebie.

Trening funkcjonalny wyraża nieco odmienne podejście do treningu w porównaniu ze znanymi i powszechnie praktykowanymi teoriami. Tutaj chodzi o zwiększenie funkcjonalności ćwiczeń oraz zaangażowanie większej partii mięśni. Słowem, trening ma przypominać ruchy wykonywane podczas realizowania codziennych czynności, które są po prostu swobodne. Połącz go z odpowiednią dietą oraz odżywkami dla sportowców (szeroki wybór produktów na www.megapower.pl),

Jak ćwiczyć?

Jeśli ćwiczysz już długo doskonale bowiem wiesz, że mięśnie bardzo szybko przyzwyczajają się do stagnacji. A to najgorsze co może być, jeśli zależy ci na uzyskaniu widocznych efektów treningowych. Dlatego trening funkcjonalny musi być zróżnicowany. Dzięki temu zaangażujesz jeszcze większą grupę mięśni, które będą wykonywać różnorodne zakresy ruchów.

Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie do treningu funkcjonalnego specjalnych gadżetów. Znajdziesz je nie tylko w większości dobrych klubów fitness i siłowni. Niektóre z nich możesz kupić na osobisty użytek, wykonując ćwiczenia także w domowym zaciszu.

  • Kettlebell

To rodzaj „odważników”, które przypominają kulę armatnią z uchwytem. Sięgnij po nie, by wykonać „swing” – jedno z najbardziej podstawowych ćwiczeń, które choć nieskomplikowane, doskonale angażuje do pracy mięśnie nóg, pośladków, pleców oraz brzucha.

Istotą tego ćwiczenia jest wprowadzenie odważnika w ruch, przy wykorzystaniu siły odśrodkowej. W ten sposób możliwe jest zapewnienie lepszej stabilności stawów. Poniżej krótka „ściągawka”:

Ważne jest, by na początku skoncentrować się na poprawnej technice wykonywanego ćwiczenia. Dopiero potem można przystąpić do zwiększania liczby powtórzeń.

  • Taśmy TRX

Taśmy TRX to w zasadzie nie tylko trening funkcjonalny, ale również trening koordynacyjny i zwiększający siłę oraz poprawiający sprawność w ogóle.

Istotą treningu na taśmach jest wykorzystywanie ciężaru własnego ciała i grawitacji, w efekcie czego powstaje opór podczas wykonywania ćwiczeń. Zaletą są właściwie nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o angażowanie górnych i dolnych części ciała. Każde ćwiczenie można modyfikować w dowolny sposób, uwzględniając m.in. poziom wytrenowania oraz sprawność.

Poniżej krótki filmik – prezentacja 10 ćwiczeń z wykorzystaniem taśm TRX:

Trening funkcjonalny – dlaczego warto?

Zamiana dawnych przyzwyczajeń na nowe może okazać się korzystna – także w kwestii ćwiczeń. Trening funkcjonalny to rozwiązanie, które wiąże się z wieloma zaletami, nie pozostającymi bez wpływu na sylwetkę.

  • Znacząca poprawa wydolności organizmu

Trening funkcjonalny poprawia wydolność organizmu, ponieważ przyczynia się do zwiększenia intensywności krążenia krwi.

  • Angażowanie do pracy mięśni głębokich

Wykonując wiele standardowych ćwiczeń, nie angażujesz do pracy wszystkich mięśni. Trening funkcjonalny – przeciwnie. Stymuluje do pracy mięśnie głębokie, które warunkują utrzymanie właściwej postawy ciała oraz są podstawą do uzyskania płaskiego brzucha. Wzmacniają mięśnie tułowia z przodu i z tyłu, w ten sposób odciążając kręgosłup. To zaś oznacza mniej dolegliwości bólowych w jego obrębie.

  • Szybsza redukcja tkanki tłuszczowej

Udowodniono, że koncentrowanie się wyłącznie na jednej grupie mięśniowej, nie wpływa na utratę tkanki tłuszczowej z tego obszaru. Natomiast trening funkcjonalny, jako że angażuje do pracy sporą grupę mięśni – pozwala szybciej uporać się z nadmiarem tłuszczu. Nie powoduje przy tym znacznego rozrostu mięśni, ale sylwetka zostaje wymodelowana.

Trening funkcjonalny – czyli co? 4.98/5 (99.58%) 48 głos[ów]

Udostępnij