Spalanie tłuszczu – 5 popularnych mitów

Spalanie tłuszczu – 5 popularnych mitów

Szczupła sylwetka bez grama tkanki tłuszczowej. Perfekcyjnie wymodelowane mięśnie brzucha dające efekt „kaloryfera” lub „sześciopaku” (jak kto woli). Do tego właśnie dążysz? Zanim zaczniesz wykonywać syzyfową pracę, poznaj 5 najpopularniejszych mitów dotyczących spalania tłuszczu.

Redukcja tkanki tłuszczowej jest możliwa, ale… potrafi być długim i żmudnym procesem, nierzadko okupionym wieloma wyrzeczeniami. Niestety wiele osób popełnia mnóstwo błędów, w efekcie czego nigdy nie doczekują się rezultatów. Wynika to głównie z niewiedzy i kierowania się podpowiedziami osób niedoświadczonych. Stąd rodzi się wiele mitów na temat spalania tkanki tłuszczowej, które trzeba obalić!

Mit 1. Jeśli będę wykonywać tysiące brzuszków każdego dnia, będę mieć „kaloryfer”

Owszem, w taki sposób dorobisz się „sześciopaku”, ale… będzie on niewidoczny. Skryje się pod tkanką tłuszczową i tyle go widzieli. Brzuszki w żaden sposób nie pomogą ci w redukcji tłuszczyku. Tylko odpowiednio kaloryczna dieta (z mniejszą niż to wynika z zapotrzebowania wartością energetyczną) pomoże uzyskać zamierzony efekt. Pamiętaj jednak, że nie da się schudnąć tylko z brzucha. Jeśli redukujesz tkankę tłuszczową, to z całego ciała.

Mit 2. Jeżeli ograniczę spożycie tłuszczu, pozbędę się tkanki tłuszczowej

Za przyrost tkanki tłuszczowej odpowiada twoja … dieta. Jeżeli posiłki dostarczają znacznie więcej kalorii niż to wynika z zapotrzebowania energetycznego, nadwyżka odkłada się właśnie w postaci tłuszczu magazynowego w tkankach.

Jeżeli ograniczysz spożycie tłuszczu, ale będziesz dostarczać potężną dawkę węglowodanów czy białka (większą niż wynika to z zapotrzebowania), będziesz przybierać na wadze i twoje ciało będzie nadal pokrywać się warstwą tłuszczyku.

Pamiętaj też, że tłuszcze tłuszczom nie są równe. Poznaj najważniejsze mity o tłuszczach i zmień swoje podejście do tych składników odżywczych.

Mit 3. Fat-burnery wystarczą, by pozbyć się tkanki tłuszczowej

Fat-burnery, znane również jako spalacze tłuszczu, to suplementy diety mające na celu podkręcić tempo redukcji tkanki tłuszczowej. Zawierają starannie dobrane kompozycje składników, które pobudzają termogenezę, przyspieszają tempo metabolizmu. Są skuteczne, ale … same z siebie nie odchudzają. Zostały stworzone po to, by wspomóc proces redukcji tkanki tłuszczowej.

Jeżeli chcesz spalić tłuszcz, zażywając fat-burnery, nie licz że pozbędziesz się go leżąc na kanapie przed telewizorem. Skuteczność tego typu preparatów jest bardzo wysoka, pod warunkiem, że suplementację połączysz z aktywnym trybem życia.

Mit 4. Trening cardio to jedyny sposób, by spalić tłuszcz

Podczas treningów cardio wylewasz siódme poty i efekty nie są zbyt widoczne? Nie ma się czemu dziwić, bo tego typu forma ćwiczeń nie zawsze jest wystarczająca do uzyskania zadowalających rezultatów.

Jak podkreślają specjaliści, do spalenia tkanki tłuszczowej potrzebna jest odpowiednia podaż kalorii oraz bodziec dla ciała. Na początku drogi, trening cardio w połączeniu z dietą da widoczne efekty. Jeżeli jednak skoncentrujesz się na wykonywaniu godzinnych sesji aerobowych przez X czasu, wprowadzisz ciało w stan adaptacji. Efekt? Postępy będą coraz mniej widoczne.

Mit 5. Podnosząc ciężary, zamienię tłuszcz w ładnie wyrzeźbione mięśnie

Czy będziesz podnosić ciężary o wadze 10 kg czy 150 kg, tłuszczu nie zamienisz w pięknie wyrzeźbione mięśnie. Podobnie jak w przypadku brzuszków, wypracujesz je – ale nadal będą one ukryte pod warstwą tłuszczu.

Nie ma sensu katować się wyłącznie na siłowni, bo tylko się zniechęcisz. Musisz zmienić swoje podejście w ogóle, tj. skoncentrować się zarówno na aktywności fizycznej, jak i zadbać o odpowiedni sposób odżywiania. Dieta niskokaloryczna w połączeniu z profesjonalnie ustalonym planem treningowym na siłowni może dać zadowalające rezultaty.

Jak działać, by przyspieszyć spalanie tłuszczu?

Ze spalaniem tkanki tłuszczowej nie jest łatwo – jak choćby z jej magazynowaniem. Musisz wykazać się sporą cierpliwością i motywacją do działania. Działania wielopłaszczyznowego, bo jak pokazują powyższe mity – jedną zmianą niewiele osiągniesz.

Co więc robić? Odpowiedź jest prosta: działaj kompleksowo, czyli:

  • postaw na różnorodność treningów i ćwicz systematycznie,
  • zadbaj o odpowiednią dietę – taką, która dostarcza mniej kalorii niż to wynika z zapotrzebowania energetycznego,
  • rozpocznij suplementację, stosując reduktory tłuszczu.
Spalanie tłuszczu – 5 popularnych mitów 4.97/5 (99.42%) 69 głos[ów]

Udostępnij