Metody treningowe – jakie wybrać, by zbudować muskulaturę?

Metody treningowe – jakie wybrać, by zbudować muskulaturę?

Masz cel – chcesz zbudować wartościową muskulaturę. Masz plan – trenować, trenować i jeszcze raz trenować. Jeśli klasyczne sposoby na masę nie działają, czas pobudzić mięśnie do wzrostu. Zastanawiasz się, jaką metodę treningową obrać, by zapewnić oczekiwane efekty?

Mięśnie potrzebują ciągłych bodźców, by móc rosnąć w siłę. Dlatego nie możesz ograniczać się wyłącznie do jednej metody treningowej. Nawet, jeśli znalazłeś / znalazłaś już swoją ulubioną, zawsze przyda się jakieś urozmaicenie. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych propozycji, które warto wdrożyć na siłowni.

Rest pause

Są to metody treningowe, które polegają na robieniu 10-15-sekundowych przerw podczas wykonywania serii ćwiczeń. Chodzi o to, by zapewnić mięśniom odrobinę wytchnienia przed kolejnymi powtórzeniami.

Drop set

Jest to metoda treningowa, której celem jest doprowadzenie mięśnia do całkowitego „załamania”. Ważne jest, by zredukować ciężar podczas wykonywania serii wówczas, gdy nie jesteś w stanie wykonać kolejnego powtórzenia z tym samym obciążeniem.

Metoda 21

21 to metody treningowe, które najczęściej wykorzystywane są podczas ćwiczeń na bicepsy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by sprawdzić jej skuteczność przy innych partiach. Celem tej metody jest podzielenie serii ćwiczeń na kilka różnych faz ruchu.

  • Faza pierwsza obejmująca 7 powtórzeń – powinny być wykonywane do połowy zakresu ruchu.
  • Faza druga obejmująca 7 powtórzeń – zaleca się, by powtórzenia były wykonywane od połowy zakresu ruchu.
  • Faza trzecia obejmująca 7 powtórzeń – ważne, by powtórzenia wykonywać w pełnym zakresie ruchu.

Serie łączone

To metody treningowe, które bazują na seriach składających się z co najmniej dwóch ćwiczeń następujących po sobie. Pozwala to osiągnąć maksymalną hipertrofię mięśni, dzięki czemu zmuszane są do wzrostu. Serie łączone to ćwiczenia oddziałujące na tą samą grupę mięśni.

Superserie

Superserie są chętnie wykonywane przez stałych bywalców siłowni, pozwalając osiągać zadowalające rezultaty. Ich istotą jest wykonywanie dwóch ćwiczeń na przeciwstawne grupy mięśniowe w trakcie jednej serii. Superserie świetnie sprawdzają się np. przy ćwiczeniach bicepsa i tricepsa. Niemniej jednak można zastosować je w przypadku treningu mięśni czworogłowych i dwugłowych ud.

Jakie metody treningowe wybrać?

Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź, jeśli chodzi o wybór odpowiedniej metody treningowej. Tak naprawdę wybór jest kwestią zupełnie indywidualną. Warto jednak wypróbować wszystkie, by znaleźć najlepsze rozwiązanie. Trzeba jednak przy tym pamiętać,  że koncentrowanie się wyłącznie na jednej metodzie treningowej na dłuższą metę może zahamować wzrost mięśni. Dlatego dobrze jest od czasu do czasu zmienić trening, by dostarczyć bodźców do budowy wartościowej muskulatury.

Pomoc płynąca z odżywek dla sportowców?

Chociaż trening to podstawa, możesz sięgnąć po pomoc w postaci odżywek dla sportowców. Na rynku znajdziesz wiele dostępnych preparatów, dzięki którym pobudzisz wzrost mięśni.

Na jakie odżywki zwracać uwagę? Sugeruj się przede wszystkim składem, w którym nie powinno zabraknąć:

Metody treningowe – jakie wybrać, by zbudować muskulaturę? 4.99/5 (99.71%) 68 głos[ów]

Udostępnij