Masa czy redukcja? Od czego zacząć kształtować sylwetkę?

Masa czy redukcja? Od czego zacząć kształtować sylwetkę?

Wracasz do treningów po długiej przerwie lub zaczynasz swoją przygodę z siłownią? Przed tobą konieczność ustalenia odpowiedniego planu ćwiczeń. Planu, dzięki któremu osiągniesz zadowalające efekty. Powstaje więc pytanie: masa czy redukcja? Od czego zacząć kształtowanie sylwetki? 

M asa czy redukcja? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ jest to całkowicie indywidualna kwestia. W dokonaniu właściwego wyboru pomoże ci test: stań przed lustrem i spójrz na swoją sylwetkę całkowicie obiektywnie – tak, jakbyś oceniał osobę nieznajomą (w takiej sytuacji najłatwiej o zachowanie obiektywizmu). Obranie właściwego celu pomoże w ustaleniu optymalnego planu treningowo-dietetycznego, którego efekty będą zgodne z oczekiwaniami.

Redukcja – kiedy taki trening jest koniecznością?

U osób zmagających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej (z wyraźniejszą otyłością lub wręcz nadwagą), pytanie o to, co będzie lepsze: masa czy redukcja, wydaje się być bezzasadne. Sprawą oczywistą jest konieczność zrzucenia nadmiarowych kilogramów. Jest to konieczne przede wszystkim z uwagi na gorszą wrażliwość insulinową – im większa ilość tkanki tłuszczowej, tym wrażliwość jest mniejsza. To z kolei oznacza większą zdolność wychwytywania energii przez komórki tłuszczowe, co prowadzi do dalszego rozrostu tkanki tłuszczowej.

Jeśli nie wiesz, czy zachodzi u ciebie konieczność redukcji, skorzystaj z kalkulatora BMI. Nie jest to dokładna metoda , ponieważ pozwala bardzo orientacyjnie stwierdzić stopień otłuszczenia (czasami zdarza się, że kalkulator BMI wskazuje na nadwagę u osób z dobrze rozbudowaną masą mięśniową).

W walce z nadmiarem kilogramów świetnie sprawdza się trening aerobowy, np. bieganie, pływanie, jazda na rowerze. Wystarczy więc wybrać ulubioną aktywność i realizować ją co najmniej 3 razy w tygodniu.

Warto przy tym wspomóc się suplementami diety z grupy reduktorów tłuszczu (najlepsze preparaty znajdziesz na https://www.megapower.pl/reduktory-tluszczu-c-39.html). Zawierające substancje przyspieszające lipolizę czy podnoszące termogenezę, pozwalają szybciej spalić nadmiernie zgromadzony tłuszcz.

Masa – kiedy obrać ten plan treningowy?

Plan treningowy obejmujący masę dotyczy przede wszystkim osób szczupłych, które charakteryzują się stosunkowo niewielką ilością tkanki tłuszczowej.

Przede wszystkim należy pamiętać o odpowiednio zbilansowanej diecie. Jej kaloryczność należy zwiększać stopniowo, by – w połączeniu z treningiem wykonywanym w regularnych odstępach czasu i uwzględniających stałe zwiększanie obciążeń – uzyskać efekt wzrostu mięśni.

Budując masę, także można skorzystać z potencjału drzemiącego w odżywkach dla sportowców. Osobom mającym trudność w przybieraniu na wadze (tzw. ektomorfikom) pomocne będą gainery (najlepszych produktów szukaj na https://www.megapower.pl/odzywki-gainer-c-40.html). Niemniej jednak i pozostali sportowcy mogą sięgnąć po odżywki węglowodanowo-białkowe, które pozwalają na łatwiejsze zwiększanie kaloryczności diety.

Masa czy redukcja? Od czego zacząć kształtować sylwetkę? 4.96/5 (99.17%) 24 głos[ów]

Udostępnij