L-karnityna na odchudzanie – czy działa?

L-karnityna na odchudzanie – czy działa?

Twoja sylwetka pozostawia wiele do życzenia, dlatego chcesz pozbyć się nadmiarowych kilogramów? Chociaż dieta i aktywność fizyczna to podstawa, warto sięgnąć po dodatkowe wsparcie. Suplementacja może okazać się jednym z tych czynników, dzięki którym redukcja zbędnych kilogramów zachodzi szybciej i efektywniej. Czy L-karnityna na odchudzanie jest dobrym rozwiązaniem?

L-karnitynę często określa się mianem substancji witaminopodobnej z uwagi na dwojaki sposób dostarczania jej do organizmu – albo poprzez endogenną syntezę w organizmie człowieka, albo poprzez dostarczanie jej z pożywieniem. Kojarzona przede wszystkim z odchudzaniem, faktycznie może wpływać na redukcję zbędnych kilogramów.

Jak L-karnityna na odchudzanie działa?

L-karnityna nie jest substancją typowo odchudzającą. Jej zadaniem jest wspomaganie procesu odchudzania poprzez wpływ na metabolizm tłuszczów. Ułatwia spalanie długołańcuchowych kwasów tłuszczowych poprzez ich transport do mitochondriów. Tam kwasy zamieniane są na energię, w efekcie czego może dojść do utraty tkanki tłuszczowej.

Warto jednak podkreślić, że L-karnityna sama w sobie nie odchudza. Wspomaga ten proces u osób aktywnych fizycznie. Chcąc więc wykorzystać potencjał drzemiący w tej substancji, koniecznością jest rozpoczęcie treningów. W przeciwnym razie efekty jej działania będą zupełnie niewidoczne.

L-karnityna nie tylko na odchudzanie

L-karnityna stanowi ważny element codziennego menu – bez względu na to, jak bardzo aktywnym człowiekiem jesteś. Niemniej jednak ogromne znaczenie ma dla sportowców. Jej rola nie ogranicza się wyłącznie do działania odchudzającego. Odpowiada za transport tłuszczów do mitochondriów, gdzie dochodzi do pozyskiwania energii z kwasów tłuszczowych. Ta zaś jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mięśni, wątroby czy serca.

L-karnityna jest ważna, ponieważ:

  • zwiększa wytrzymałość u sportowców trenujących wyczynowo,
  • zapobiega przedwczesnemu zmęczeniu podczas treningu,
  • wspomaga regenerację mięśni po intensywnych ćwiczeniach.

Jeśli więc chcesz osiągać lepsze wyniki treningowe, musisz zadbać o odpowiedni poziom L-karnityny w organizmie. Dzięki temu zwiększysz siłę i wytrzymałość mięśni, tym samym wspierając budowę wartościowej muskulatury.

L-karnityna ważna w twoim menu

Skoro już wiesz, dlaczego L-karnityna jest tak ważna, jej znaczenia nie możesz bagatelizować. Musisz więc zadbać o jej prawidłowy poziom w organizmie. Z pozoru nie będzie to trudne, ponieważ ustrój człowieka jest w stanie samodzielnie ją syntetyzować z lizyny – w obecności metioniny, żelaza, witaminy C, witaminy B6 i niacyny. Niedobór któregoś ze składników może spowodować znaczne zmniejszenie ilości powstającej L-karnityny. Badania pokazują, że niedobór witaminy C może spowodować nawet 50-procentowy spadek ilości L-karnityny w mięśniach!

Ponadto cenną dla organizmu substancję znajdziesz w pożywieniu. Najlepszym jej źródłem są: mięso (wołowina, baranina, wieprzowina), ryby, produkty mleczne. Natomiast owoce i warzywa zawierają niewielką ilość L-karnityny.

Kiedy suplementacja L-karnityną jest potrzebna i skuteczna?

Chociaż organizm ludzki jest w stanie samodzielnie wyprodukować L-karnitynę lub pozyskać ją z pożywienia, bardzo często dochodzi do jej niedoborów. Niedoborów, które mogą okazać się przykre w skutkach dla osób odchudzających się. Niedostateczna ilość L-karnityny sprawia, że jej właściwości wspomagające redukcję zbędnych kilogramów nie zostają „aktywowane”.

Suplementacja L-karnityną jest więc konieczna, jeśli:

  • odchudzasz się i chcesz pozbyć się nadmiaru zbędnych kilogramów,
  • ciężko trenujesz i chcesz zwiększyć wytrzymałość oraz szybciej zregenerować mięśnie.

Wówczas sięgnij po suplementy diety zawierające odpowiednią dawkę L-karnityny. Przyjmuje się, że porcja na dobę powinna mieścić się w granicach 500-2000 mg.

Warto włączyć w codzienny plan treningowy np. takie suplementy jak:

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest suplementacja L-karnityny połączona z odpowiednią dietą oraz aktywnością fizyczną. Tylko wtedy będzie można mówić o jej właściwościach odchudzających.

L-karnityna na odchudzanie – czy działa? 4.89/5 (97.84%) 74 głos[ów]

Udostępnij