Jak wspomóc rozwój mięśni na treningu?

Jak wspomóc rozwój mięśni na treningu?

Na treningach dajesz z siebie wszystko i nie odpuszczasz, ale… nagle nie zauważasz postępów? W ten sposób twoje mięśnie dają ci znać, że czas wprowadzić pewne modyfikacje. Przyzwyczajone do konkretnego wysiłku, potrzebuję teraz kolejnego „kopniaka”. Sprawdź, jak wspomóc rozwój mięśni na treningu.

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym można pobudzić mięśnie do dalszego działania. Chociaż istotną rolę odgrywa odpowiednia dieta (np. bogata w produkty białkowe), kluczem jest modyfikacja planu treningowego. Czasami wystarczą niewielkie zmiany, dzięki którym znów zaczniesz rosnąć.

Jak wspomóc rozwój mięśni na treningu  – sprawdzone sposoby

Oto kilka sposobów, dzięki którym zażegnasz stagnację mięśniową i wreszcie zaczniesz zauważać postępy.

1. Zmiana uchwytu

Zastanawiając się, jak wspomóc rozwój mięśni na treningu, wiele osób poszukuje zaawansowanych metod. Tymczasem często najprostsze rozwiązania przynoszą o wiele lepsze rezultaty. Przykład? Stosowanie różnych uchwytów pozwala poprawić jakość treningów, a co za tym idzie – wpłynąć na dalszy rozwój mięśni. Taka niewielka zmiana jest bowiem dla mięśni doskonałym bodźcem, ponieważ każda zmiana uchwytu tak naprawdę wywołuje zmianę pracy poszczególnych partii mięśniowych.

  • Uchwyty przy wiosłowaniu sztangą

W zależności od konkretnego uchwytu podczas wiosłowania sztangą, będziesz angażować wszystkie części pleców, jednak z różny sposób.

Jeśli często wykonujesz to ćwiczenie i po pewnym czasie nie zauważasz efektów, zastosuj podchwyty szerokie i wąskie oraz nachwyty jednorącz.

  • Uchwyty przy wykonywaniu martwego ciągu

Martwy ciąg jest jednym z najbardziej uniwersalnych ćwiczeń (kliknij, by dowiedzieć się dlaczego: http://aftergym.pl/martwy-ciag-jedno-cwiczenie-wiele-korzysci/), które możesz dowolnie modyfikować, angażując różne grupy mięśni.

W przypadku podnoszenia dużych ciężarów, warto zastosować przechwyt. W tym przypadku jedna dłoń powinna być ułożona nachwytem, a druga – podchwytem. Inny wariant to wykonywanie martwego ciągu nachwytem – wówczas obie dłonie powinny zostać ułożone przodem do gryfu.

2. Pracowanie „nad słabymi punktami”

Podczas realizacji planu treningowego wiele osób może wskazać swoją „piętę achillesową” – słaby punkt, który jest najtrudniejszy. To z kolei utrudnia rozwój mięśni.

Chcąc przyspieszyć rozbudowę muskulatury, należy znaleźć swoje słabe strony i jak najszybciej nad nimi pracować. Jak je rozpoznasz? Zwykle wykonujesz najwolniejszy ruch w tej fazie.

3. Krótkie, ale intensywne treningi

Jeżeli zależy Ci na pobudzeniu rozrostu masy mięśniowej, od czasu do czasu zastosuj krótkie, ale intensywne treningi. Zrezygnuj natomiast z częstych treningów cardio – najlepiej ogranicz je do trzech sesji  trwających około 20 minut.

4. Włącz do treningu podstawowe ruchy

Dążąc do zwiększenia objętości masy mięśniowej, należy skoncentrować się na wykonywaniu ćwiczeń, które stanowią „ABC” każdego kulturysty.

Układając plan treningowy, uwzględnij takie ćwiczenia jak: przysiady ze sztangą, martwy ciąg (pamiętając jednocześnie o modyfikacji uchwytów), wyciskanie na ławce.

5. Zastosuj metodę „małych kroków”

Metoda małych kroków jest prosta – polega na stopniowym zwiększaniu obciążenia. Dzięki temu można uniknąć mikrouszkodzeń we włóknach, co prowadzi do zatrzymania rozwoju mięśni.

Jest to metoda dla wyjątkowo cierpliwych sportowców, ponieważ – choć skuteczna – nie daje spektakularnych efektów w krótkim czasie.

Pamiętaj o diecie i suplementacji

Chociaż modyfikacje treningu odgrywają istotną rolę, nie należy zapominać o znaczeniu właściwego sposobu odżywiania oraz suplementacji.

Niech twoja dieta będzie bogata w produkty białkowe. Doskonałym źródłem protein jest drób, białka jaj, ryby. Warto także sięgnąć po odżywki białkowe (szeroki wybór znajdziesz na https://www.megapower.pl/odzywki-bialkowe-c-34.html).

Warto także rozpocząć suplementację kreatyny. Przyjmowana np. w formie monohydratu, wykazuje pozytywne działanie na większość intensywnie trenujących sportowców. Sięgnij po sprawdzone preparaty kreatynowe dostępne na https://www.megapower.pl/kreatyna-c-32.html i obserwuj przyrosty masy mięśniowej.

Jak wspomóc rozwój mięśni na treningu? 5.00/5 (100.00%) 8 głos[ów]

Udostępnij