Co na masę? Czyli jak przyspieszyć przyrost mięśni

Co na masę? Czyli jak przyspieszyć przyrost mięśni

Ćwiczysz, ponieważ zależy ci na uzyskaniu atletycznej sylwetki. Zastanawiasz się, co na masę zadziała najlepiej, by zaraz po tym przystąpić do robienia rzeźby. Zanim przystąpisz do właściwego działania, poznaj sposoby pozwalające na przyspieszenie przyrostu mięśni.

Tempo przyrostu masy mięśniowej zależy od wielu czynników, w tym od typu budowy ciała. Jeśli należysz do grupy ektomorfików, masz problemy z przytyciem. Jeżeli jesteś endomorfikiem, nie będziesz mieć kłopotów ze zbudowaniem masy.

Dieta, czyli to co na masę najważniejsze

Jeśli chodzi o budowanie masy mięśniowej, główną rolę odgrywa dieta. „Żelazna zasada” brzmi: należy przyjmować taką ilość kalorii, by przewyższyć dobowe zapotrzebowanie energetyczne. Dzięki temu organizm zgromadzi zapasy energetyczne niezbędne do budowy wartościowej masy mięśniowej.

Białko należy dostarczać w ilości 2-3 g na 1 kg masy ciała

  • jajka
  • ryby
  • biały ser
  • jogurty naturalne

Węglowodany należy dostarczać w ilości 5-7 g na 1 kg masy ciała

  • makarony
  • ryż
  • kasza
  • owoce
  • warzywa
  • płatki owsiane

Tłuszcze należy spożywać nie więcej niż 1 g na 1 kg masy ciała

  • oliwa z oliwek
  • tłuste ryby
  • orzechy
  • awokado

Trening na zwiększenie masy – jak ćwiczyć?

Chociaż dieta na masę to podstawa, nie należy zapomnieć o odpowiednim treningu. Plan ćwiczeń warto ułożyć w taki sposób, by aktywność jak najmocniej wpływała na pobudzenie danej partii mięśni. Istotną rolę odgrywa nie tylko ilość powtórzeń czy serii, ale przede wszystkim technika. Niemałe znaczenie ma również dobór odpowiedniego ciężaru – nie wybieraj dużych ciężarów, jeśli przez to zawalasz technikę. Znacznie lepsze efekty dają ćwiczenia z mniejszym obciążeniem, ale prawidłowo wykonywane.

Realizując ćwiczenia, staraj się urozmaicać trening. Jeśli chcesz zbudować masę mięśniową, nie możesz pozwolić na stagnację. Niech mięśnie nie przyzwyczajają się do tego samego wysiłku, bo przestaną rosnąć. Muszą być stale pobudzane, co zapewni ich rozwój.

Wsparcie suplementów, czyli odżywki na masę

Chociaż dietą i odpowiednimi ćwiczeniami uda ci się uzyskać masę mięśniową, na efekty najczęściej trzeba dłużej czekać. Dlatego warto wykorzystać potencjał, jaki skrywają w sobie odżywki na masę. Ich rolą jest przede wszystkim dostarczenie dodatkowych kalorii, by zapewnić efekt dodatniego bilansu kalorycznego. Ponadto niektóre suplementy działają poprzez zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni, co również działa korzystnie na budowę muskulatury.

  • Odżywka białkowa

To podstawa, ponieważ proteiny są niezbędne do budowy mięśni. Szczególnie są ważne w przypadku osób ważących sporo, ponieważ ciężko jest pozyskać 100% białka z pożywienia. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po tzw. matrix białkowy, który zawiera w składzie kilka rodzajów protein.

Szeroki wybór odżywek białkowych znajdziesz tutaj: https://www.megapower.pl/odzywki-bialkowe-c-34.html

  • Odżywka typu gainer

Stanowi połączenie białka i węglowodanów – składników, które są niezbędne do budowy muskulatury. W gainerach węglowodanów jest więcej niż protein, co pozwala na szybsze doprowadzenie do dodatniego bilansu energetycznego. Świetnie sprawdzą się w przypadku ektomorfików, którym trudno przytyć.

Dobrym wyborem są gainery z białkiem serwatkowym oraz węglowodanami złożonymi (np. z płatków owsianych). Szeroki ich wybór znajdziesz tutaj: https://www.megapower.pl/odzywki-gainer-c-40.html.

  • Odżywka typu bulk

Stanowi połączenie białka i węglowodanów, jednak – w odróżnieniu od gainerów – mniej więcej w tych samych proporcjach.

Zastanawiając się, co na masę będzie odpowiednie, należy pamiętać o suplementacji kreatyną. Wzmacnia siłę i wytrzymałość, co – przy zastosowaniu odpowiedniej diety z dodatnim bilansem energetycznym – pozwala skrócić okres budowania muskulatury.

Co na masę? Czyli jak przyspieszyć przyrost mięśni 4.91/5 (98.13%) 64 głos[ów]

Udostępnij