Beta-alanina – najważniejsze fakty

Beta-alanina – najważniejsze fakty

Beta-alanina to jeden z tych składników, które stanowią nieodłączny element diety sportowca. Odpowiednia podaż wpływa pozytywnie na poprawę efektów treningowych, stąd tak dużą popularność. Warto jednak poznać najważniejsze fakty i mity, które pomogą podjąć właściwą decyzję dotyczącą suplementacji.

Najbardziej znane i rozsławione właściwości beta-alaniny to zwiększenie wytrzymałości oraz ochrona masy mięśniowej. Na tym jednak jej działanie się nie kończy.

 Fakt 1. Beta-alanina zabezpiecza masę mięśniową

Podczas intensywnego wysiłku fizycznego dochodzi do redukcji tkanki tłuszczowej. Przyjmując odżywki dla sportowców z beta-alaniną można uchronić masę mięśniową przed rozpadem.

Przeprowadzone badania naukowe potwierdzają zdolność tego składnika do pobudzenia wzrostu beztłuszczowej masy mięśniowej. U zapaśników wykonujących trening interwałowy i suplementujących beta-alaninę zauważono nie tylko redukcję tkanki tłuszczowej, ale wzrost beztłuszczowej masy ciała.

Fakt 2. Beta-alanina potęguje właściwości kreatyny

Kreatyna przyjmowana jest przez większość sportowców, którym zależy na uzyskaniu większej siły i wytrzymałości. Łącząc jej suplementację z beta-alaniną, można osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

Potwierdzają to przeprowadzone badania naukowe. Przyjmowanie obu suplementów w trakcie treningu oporowego pozwoliło uzyskać widoczny wzrost beztłuszczowej masy mięśniowej po 10 tygodniach suplementacji. Dodatkowym atutem była redukcja masy tłuszczowej.

Fakt 3. Beta-alanina wspomaga wzrost siły mięśniowej

Beta-alanina kojarzona jest przede wszystkim z poprawą wytrzymałości. Jej suplementacja może jednak okazać się pomocna w przypadku wykonywania treningu siłowego.

Przyjmowanie beta-alaniny pozwala uzyskać większą siłę mięśniową, dzięki temu, że zmęczenie pojawia się znacznie później. Wielu sportowców podkreśla swoją zdolność do wykonywania kilku powtórzeń więcej z tym samym ciężarem po suplementacji tego składnika.

Fakt 4. Beta-alanina opóźnia powstawanie zmęczenia

Dużym problemem sportowców jest szybko pojawiające się zmęczenie w trakcie wykonywania ćwiczeń. W rezultacie trening nie jest tak efektywny jak w założeniach, co odsuwa w czasie realizację planu treningowego.

W opóźnianiu pojawiającego się zmęczenia świetnie sprawdza się beta-alanina. Jej działanie sprowadza się przede wszystkim do pobudzenia syntezy karnozyny – dwupeptydu zmniejszającego zakwaszenie mięśni. To właśnie zakwaszenie odpowiada za pojawienie się uczucia zmęczenia oraz bólu mięśni.

Pozytywny wpływ beta-alaniny na redukcję zmęczenia pojawiającego się podczas treningu potwierdzają przeprowadzone testy. Suplementacja tego składnika przez piłkarzy w okresie 12 tygodni pozwoliła zwiększyć o 20% zdolności wysiłkowe w porównaniu z zawodnikami przyjmującymi placebo.

Wybierz odżywkę i popraw swoją efektywność

Teraz już wiesz, dlaczego warto zainteresować się suplementacją beta-alaniny. Postaw na jeden ze sprawdzonych preparatów dostępnych na rynku.

My rekomendujemy m.in.:

  • Activlab Beta Alanine – suplement w formie wygodnych do spożycia kapsułek. Dzienna porcja dostarcza aż 4000 mg składnika.
  • Bio Tech USA Beta Alanine – preparat w kapsułkach. Wraz z dzienną porcją dostarczasz 3600 mg beta-alaniny.
  • Olimp Beta Alanine Carno Rush – suplement w tabletkach, którego skład został wzbogacony witaminą B6 oraz L-histydyną. Jedna porcja dzienna dostarcza 4000 mg beta-alaniny.
  • Trec Beta Alanine 3000 – płynny suplement w formie wygodnego do spożycia shota. Dzienna dawka zawiera aż 3000 beta-alaniny.
Beta-alanina – najważniejsze fakty 4.92/5 (98.40%) 25 głos[ów]

Udostępnij