5 najważniejszych suplementów dla sportowców

5 najważniejszych suplementów dla sportowców

Zależy ci na tym, by ciężka praca na siłowni przyniosła wreszcie owoce. Chociaż intensywnymi treningami wiele możesz zdziałać, warto wspomóc się odpowiednimi suplementami. Zawarte w nich składniki są niczym „kropka nad i”, dzięki którym mięśnie są przygotowane do ciężkich treningów.

Poniżej prezentujemy 5 ważnych suplementów dla sportowców. Oczywiście bez nich możesz się obejść, jednak warto po nie sięgnąć – szczególnie, jeśli chcesz osiągać wyraźne efekty treningowe.

1. Arginina

L-arginina jest aminokwasem, która określana jest mianem prekursora tlenku azotu. W efekcie wpływa pozytywnie na rozkurcz mięśni gładkich, co przyczynia się do zmniejszenia ciśnienia krwi. Poprawia efektywność wysiłku fizycznego oraz zwiększa odporność organizmu, co ma ogromne znaczenie w przypadku ciężkich treningów. Ponadto uważa się, że wysoki poziom L-argininy wpływa na stymulowanie syntezy hormonu wzrostu, dzięki czemu pomaga pośrednio w budowie wartościowej muskulatury.

Argininę znajdziesz przede wszystkim jako składnik łączonych suplementów dla sportowców. Duży wybór produktów w naszym sklepie znajdziesz tutaj: https://www.megapower.pl/argininaaakg-c-37_107.html

2. Kreatyna

U wielu sportowców kreatyna znajduje się na pierwszym miejscu listy najważniejszych suplementów. I słusznie, ponieważ służy zwiększeniu siły, masy oraz wytrzymałości mięśni. W efekcie przekłada się to na możliwość realizowania dłuższych i intensywniejszych planów treningowych oraz uzyskiwania lepszych wyników sportowych.

Do głównych zadań kreatyny w organizmie sportowca zaliczyć można m.in.:

  • podtrzymywanie właściwego poziomu ATP, co ma szczególne znaczenie w okresie pomiędzy sesjami treningowymi,
  • stymulowanie syntezy białek w mięśniach, dzięki czemu możliwy jest przyrost suchej masy mięśniowej,
  • zwiększenie uwodnienia komórek mięśniowych, co pozwala stymulować anabolizm,
  • zwiększenie wydzielania hormonu anabolicznego IGF-1, co także sprzyja rozbudowie wartościowej masy mięśniowej.

Sprawdź pełną ofertę suplementów dla sportowców – odżywek kreatynowych na: https://www.megapower.pl/kreatyna-c-32.html.

3. BCAA

Aminokwasy BCAA odgrywają istotną rolę w diecie sportowców, którym zależy na budowaniu wartościowej muskulatury. Ich celem jest ograniczenie katabolizmu mięśni, zapewniając ochronę przed rozpadem. Ponadto mają wpływ na wydzielanie hormonów anabolicznych (insuliny i hormonu wzrostu), dzięki czemu potęgują proces budowy masy mięśniowej.

Wśród aminokwasów BCAA szczególne znaczenie ma leucyna. Jej ogromną zaletą jest oddziaływanie na mTOR – enzym odpowiedzialny za rozpoczęcie syntezy białek. Nie jest on w stanie funkcjonować, jeśli nie otrzyma sygnału do działania. A właśnie taki sygnał daje leucyna dostarczona do organizmu – jednak tylko wtedy, gdy jej stężenie jest odpowiednio wysokie.

Jeśli chcesz o aminokwasach BCAA dowiedzieć się więcej, szczegółów szukaj na: https://www.megapower.pl/blog/aminokwasy-bcaa-najwazniejsze-informacje.

Produkty dostarczające aminokwasy BCAA dostępne są tutaj: https://www.megapower.pl/aminokwasy-bcaa-c-37_102.html

4. Witaminy i minerały

Jako że witaminy i minerały dostępne są w pożywieniu, większość sportowców lekceważy przyjmowanie suplementów. Niesłusznie, ponieważ bardzo często – z powodu intensywnych treningów – dochodzi do zwiększonego zapotrzebowania na witaminy i minerały. A gdy w organizmie pojawiają się niedobory, organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować, co odbija się niekorzystnie również na efektach treningowych.

Witaminy i minerały wspomagają regenerację mięśni, które – wykończone ciężkim treningiem – potrzebują odpoczynku i wzmocnienia. Szczególną rolę w tej kwestii odgrywa witamina C, która – jako silny przeciwutleniacz – przyspiesza rozkład szkodliwych substancji zgromadzonych w organizmie po wzmożonym wysiłku fizycznym.

Suplementy witaminowe dostępne naszym sklepie: https://www.megapower.pl/witaminy-mineraly-c-38.html

5. Odżywki białkowe

Odżywki białkowe stanowią źródło cennego dla mięśni białka. Czy są potrzebne, skoro proteiny można pozyskać z pożywienia? Okazuje się, że są – duże zapotrzebowanie na ten składnik u sportowców sprawia, iż ciężko uzyskać 100% białka wyłącznie z pożywienia. Warto wspomóc się odpowiednią odżywką białkową z kilku powodów:

  • stanowi dodatkowe źródło protein,
  • pozwala na szybkie przygotowanie „posiłku”,
  • jest smaczna (bo dostępna w wielu ciekawych smakach).

Wybierając odżywkę białkową, zwróć uwagę na jej skład. Szczególnie polecane jest białko serwatkowe, które po treningu daje bardzo szybko dostęp do pełnej puli niezbędnych aminokwasów.

Wiele propozycji odżywek białkowych znajdziesz na: https://www.megapower.pl/odzywki-bialkowe-c-34.html.

A ty, jakie propozycje suplementów dla sportowców zamieściłbyś na swojej liście?

5 najważniejszych suplementów dla sportowców 4.98/5 (99.69%) 65 głos[ów]

Udostępnij