4 suplementy na masę

4 suplementy na masę

Masz jeden cel: chcesz zbudować potężną i wartościową muskulaturę. Sumiennie trenujesz i dobrze się odżywiasz. Do codziennego planu żywieniowo-treningowego warto włączyć także odpowiednio dobrane odżywki dla sportowców. Suplementy na masę, dzięki którym możesz uzyskać wymarzoną sylwetkę nieco szybciej. A jeśli nie szybciej, to ze znacznie lepszymi efektami.

Sportowcy nie mogą narzekać na słaby dostęp do odżywek oraz znikomy ich wybór. W obliczu obszernego asortymentu, trudno podjąć właściwą decyzję. Ciężko wybrać odpowiednią odżywkę – taką, której działanie będzie faktycznie, a nie tylko skutecznym chwytem marketingowym. Poznaj więc suplementy na masę – 4 odżywki dla sportowców, w które warto zainwestować przy budowie muskulatury.

1. Białko serwatkowe

Białko jest składnikiem budulcowym, dlatego stanowi niezbędny element diety sportowca. Nie ma przy tym znaczenia czy trenujesz zawodowo, czy rekreacyjnie. Wpływa na syntezę białek mięśniowych, dostarczając wielu cennych aminokwasów – składników będących czymś w rodzaju „cegiełek” niezbędnych do budowy nie tylko mięśni, ale również hormonów, enzymów czy tkanki łącznej.

Dlaczego jednak akurat białko serwatkowe, skoro jest jeszcze na przykład białko sojowe? Wynika to głównie z faktu lepszego działania. Wybierając koncentrat białka serwatkowego, otrzymujesz dostęp do wysokiej zawartości najważniejszych aminokwasów odpowiedzialnych za zapoczątkowanie procesów budulcowych zachodzących w mięśniach.

Stosując odżywkę białkową, wspierasz przede wszystkim budowę masy mięśniowej. Wartością dodaną jest przy tym poprawa siły i mocy mięśni, dzięki czemu są one zdolne do realizowania coraz intensywniejszych treningów. Odżywka białkowa przyspiesza także regenerację potreningową, dzięki czemu pozwala mięśniom szybciej wrócić do formy. Ponadto jest dobrym rozwiązaniem w fazie redukcji, chroniąc mięśnie przed rozpadem.

Poznaj najlepsze odżywki białkowe: https://www.megapower.pl/odzywki-bialkowe-c-34.html

2. Kreatyna

Kreatyna (głównie w postaci monohydratu) jest absolutną koniecznością, jeśli chodzi o odżywki dla sportowców. Wykazuje silne działanie anaboliczne, wspierając rozwój muskulatury.

Spożyta kreatyna magazynowana jest w organizmie jako fosfokreatyna, której aż 95% zapasów zgromadzonych jest w mięśniach. Fosfokreatyna wykorzystywana jest jako źródło energii podczas intensywnych ćwiczeń, dzięki czemu masz więcej siły pozwalającej na wykonywanie większej liczby powtórzeń. Dodatkową zaletą fosfokreatyny jest również jej zdolność wiązania wody, co sprzyja procesowi budowania mięśni.

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez dr Murraya Chrusch z Uniwersytetu Saskatchewan w Kanadzie, przyjmowanie suplementów kreatynowych pozwala w ciągu pierwszych 12 tygodni uzyskać dodatkowe 2 kg masy mięśniowej, odnotowując przy tym poprawę efektywności treningowej aż o 31% (względem grupy przyjmującej placebo).

Skuteczność kreatyny nie jest więc zwykłym chwytem reklamowym. Suplementacja działa, co potwierdzają badania naukowe.

Wybierz sprawdzone odżywki kreatynowe: https://www.megapower.pl/kreatyna-c-32.html

3. BCAA

BCAA to aminokwasy rozgałęzione, które cieszą się ogromną popularnością wśród sportowców. Należą do grupy aminokwasów egzogennych, a więc muszą być dostarczone z zewnętrznych źródeł – organizm ludzki nie jest w stanie ich wyprodukować samodzielnie.

O dobroczynnym wpływie BCAA na budowę wartościowej masy mięśniowej decyduje wiele czynników.

  • BCAA odpowiadają za budowę mięśni, ponieważ aż 35% wszystkich aminokwasów w tkance mięśniowej to kombinacje leucyny, izoleucyny i waliny – właśnie BCAA. Jeśli mięśnie odnotują ich niedobór, wówczas nie będzie możliwości tworzenia nowych włókien mięśniowych.
  • BCAA mają zdolność stymulowania całego mechanizmu służącego do budowania mięśni. Szczególną rolę w tym procesie odgrywa leucyna, która odpowiada za aktywowanie ścieżki mTOR.
  • BCAA – jako jedyne aminokwasy – omijają wątrobę, w efekcie czego wykorzystywane są w 100% przez mięśnie.

Poznaj moc aminokwasów BCAA: https://www.megapower.pl/aminokwasy-bcaa-c-37_102.html

4. Gainery

Gainery są odżywkami stanowiącymi połączenie węglowodanów i białka. Szczególnie polecane są osobom mającym trudności w nabraniem masy mięśniowej, tzw. ektomorfikom.

W gainerach węglowodany są źródłem energii dla pracujących mięśni, przyczyniając się jednocześnie do odbudowy zapasów glikogenu. Natomiast białko jest elementem budulcowym dla mięśni.

Sprawdź najlepsze odżywki typu gainer: https://www.megapower.pl/odzywki-gainer-c-40.html

Wyżej wymienione suplementy na masę nie zawsze w sposób bezpośredni wpływają na rozbudowę muskulatury. Warto jednak po nie sięgnąć, ponieważ większa siła i wytrzymałość mięśni pozwala na intensywniejsze treningi będące jednym z kluczowych elementów na drodze do wymarzonej sylwetki.

4 suplementy na masę 4.97/5 (99.47%) 38 głos[ów]

Udostępnij